1 SANTORINI PHOTODIARY 1 - Maijaviola

SANTORINI PHOTODIARY 1

Saavuimme Santorinille tiistaina aikaisin aamulla. Ensimäinen päivä kului Perissan rantaan ja hotellin ympäristöön tutustuen. Lento oli raskas, koska lähdimme jo maanantain puolella. Seitsemän tunnin vaihtoaika Ateenan kentällä keskellä yötä laittoi heti alkuun unirytmin sekaisin. Oli siis ihan hyvä idea vain rentoutua ja ottaa aurinkoa perille päästyämme.

Keskiviikkona lähdimme aikaisin aamulla veneretkelle. Olimme varanneet retken netistä etukäteen (Caldera's Boats). Purjevene oli ihana, vanha ja puinen. Se vei meidät viereisille saarille, joista toinen oli tulivuori. Retkellä oli myös mahdollista käydä kylpemässä lähteessä, mutta päädyimme ottamaan aurinkoa veneessä. Maisemat olivat todella upeat. Oli ihana nähdä saari myös mereltä päin.

Olimme varanneet retkeksi "sunset in Oía", jolloin purjevene jätti meidät Oían alapuolella olevaan satamaan. Nousimme portaita sellaiset 20 minuuttia, joten siinä tuli kyllä päivän treeni. Yli 30:n celsiusasteen helteessä puski hikeä otsalta jopa minulla! Aasit kuljettivat myös ihmisiä portaita ylös, mutta moiseen eläinrääkkäykseen me ei lähdetty mukaan. Yksi takanamme ollut jenkki tokaisikin, että "must be a hell of a sunset!" :-D

Päästiin yllä näkyviin maisemiin syömään ravintolan parhaaseen pöytään. Olimme yllättyneitä, kun ravintola oli typötyhjä. Ajattelimme jo lähtöä, koska ravintolassa oli pakko olla jotain vikaa, kun siellä ei ollut ketään. Kaikki pöydät olivatkin varattuja auringonlaskuksi. Saatiin paras pöytä, kun lupasimme poistua ennen seitsemää. Kaikki turistit suuntaavat ravintoloihin auringonlaskun aikaan tai sitten juuri sen jälkeen. Tämäkin ravintola täyttyi ihan kokonaan, kun kello tikitti eteenpäin. Suosittelen tekemään pöytävarauksen ravintoloihin, joista näkee auringonlaskun.

Auringonlaskun aikaan Oíassa oli älyttömän paljon turisteja, mutta vitsit se oli kyllä kaunis paikka. Vaikka auringonlaskun näkeminen Oiassa onkin se "juttu", niin ihan samalla tavalla se laskee muuallakin. Turistien paljous esti lähes kokonaan auringonlaskun näkemisen, mutta saarella oli monta muuta ihanaa paikkaa, joissa näimme auringonlaskun. Näistä lisää myöhemmin. :-)

You Might Also Like

8 kommenttia

1. Ei vitsit miten ihanan näköistä ♥ Mahtava reissu varmasti takana!

2. Ei vitsit, näyttää kyllä niin upealta!<3 Voiku itsekin joskus pääsis!:D

3. vau mitä kuvia!! Tuo santorini on kyllä itselläni ehdoton yksi matkakohteista minne olisi päästävä!:)

4. Upeita kuvia! Etenkin tää viimeinen on niin kaunis! Voisin nähdä sen vaikka tauluna! <3

ReplyDelete
  5. Niin ihanan näköistä! <3 Reissukuume vain kasvoi näiden myötä :') Tää sun blogi on myös aivan ihana! Jään lukijaksi!

www.hennam.fi

6. Niin upeita kuvia! Auringonlaskun näkeminen ravintolassa syöden samalla ois kyllä ihanaa♡

7. Hei mää ne kestä näitä Santorini kuviaaa! Niin ihanan näköstä<3

Minä

Olen 21-vuotias opiskelija Turusta. Rakastan matkustamista, hyvää ruokaa ja juomaa, muotia sekä kaikkea naisellista. Tunnen oloni mukavaksi lähimmäisten seurassa. En ole kotona makaavaa tyyppiä, vaan aina pitää olla menossa. Haaveenani on päästä opiskelemaan lääketiedettä ja matkustaa maapallon ympäri.